Monday, February 18, 2013

Põige Porto Alegresse

Karnevaliga sai ümber ka minu esialgne aeg Brasiilias, pakkisin asjad raske südamega ja lendasin Porto Alegresse, et sealt minna Uruguaysse. Napilt napilt jõudsin lennukile, ise ka ei tea kuidas see juhtus, ma ei saanud arugi, et olen hiljaks jäämas. Tegin rahulikult omal käel automaadis check in-i ja läksin siis otsima, kuhu kott viia. Kohe kui ühelt tütarlapselt küsisin, kuhu ma oma koti peaks viima, täpsustas mu sihtkohta ja pistis jooksu ning käskis mul järele joosta. No jooksin siis,saime koti antud ja ma ikka veel ei saanud aru, et kuidas siis nii kiire on.. Läksin rahulikult oma värava poole ja seal ilutses juba "last call". Sain peale ja õnneks jõudis kott ka. Paraku tabas mind aga lennukis mingi tundmatu viirus, st. süda läks hullult pahaks, nii et võitlesin pidevalt iseenda ja oma maoga, et lõpuni viisakalt vastu pidada. Lõpuks läksid veel kõrvad ka nii lukku, et oleks tahtnud karjuda nagu imikud seda teevad. Tavaliselt ei esine mul kõrvades mingeid reaktsioone kui ma just nohus ei ole. Olin oma kohal juba nii kägaras kõigi hädade pärast, et kõrval istuv vanem proua pani käe õlgadele ja uuris, et kas mul on midagi väga hullusti. Ma ütlesin läbi paari pisara, et olen väga väsinud, arvestades, et tulime Riost, kus just maailma suurim pidu läbi sai, siis ta noogutas mõistvalt ja lasi mul edasi ohkida.
Esimene öö Porto Alegres läks rahutult tualeti potti kallistades, järgmisel hommikul oli selge, et Montevideo poole ma veel ei sõida, magasin terve päeva ja öö ning vahepeal loivasin ainult bussipiletit ostma. Teisel päeval oli parem ja tegin ikka linna peal tiiru ka, siit kokkuvõte:
Porto Alegres ei istuta...bussipeatustes ja bussijaamas pinke ei ole, samuti pole pinke tänavatel ning bussipeatuse juures oleval majatrepil on ka silt, et seal istuda ei tohi. Haigusest nõrgal inimesel on siin raske kuigi haiglaid on siin väga palju. Igal nurgal oli mõni haigla, huvitav, kas siin on palju haigeid?
Porto Alegre pidavat olema üks euroopalikumaid linnu Brasiilias..no ei tea...arhitektuuri mõttes kindlasti mitte aga reegleid on siin küll rohkem kui mujal.
See on autode linn. Läbi linna lähevad suured liiklustrassid, kõikjal on viaduktid ja jalakäijatele pole enamikes kohtades viitsitud foori panna, nii pead jalutama tagasi, et näha, mis tuli põleb autodele.
Pühapäeviti on peaaegu kõik suletud, isegi enamus restorane, vähemalt päeval. Peale pargis istumise ei ole siin midagi teha.
Ka nö. vanalinn on täis koledaid uuemaid maju ja seal vahel siis mõned sajandite vanused pärlid, kuid ausalt, nende pärast ei tasu sinna minna, ei midagi erilist...ei midagi erilist nagu laulis Singer Vinger:)
Üks ilusaim kirik, mida seal nägin:
Pildike ühest vanalinna väljaku nurgast.



3 comments:

  1. Potti sulle meeldis juba vanasti kallistada, sõbrake :D

    ReplyDelete
  2. hehee..neil polnud seal ära käivat brill-lauda, oluliselt igavam oli :D

    ReplyDelete
  3. ohoh, ja mis on edasised plaanid?

    ReplyDelete